Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

Τα οφέλη των μπαχαρικών στην υγεία

Τα οφέλη των μπαχαρικών στην υγεία


Θα έχετε ακούσει από πολλούς ειδικούς (διατροφολόγους, σεφ κ.ά.) πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα μπαχαρικά στη διατροφή μας.

Μάλιστα, αρκετοί συνιστούν να περιορίσει κανείς την κατανάλωση αλατιού, αυξάνοντας τη χρήση ή αντικαθιστώντας το εντελώς με διάφορα μπαχαρικά.
Δείτε παρακάτω μερικά από τα οφέλη που παρέχουν τα μπαχαρικά στην υγεία, σύμφωνα με δημοσίευμα της Jena Pincott στη Huffington Post.



1. Βοηθούν στο αδυνάτισμα (καυτερές πιπεριές, πιπέρι καγιέν, τσίλι)
Έχει βρεθεί ότι οι άνθρωποι καταναλώνουν περίπου 75% λιγότερες θερμίδες όταν το φαγητό τους είναι καυτερό. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Purdue βρήκαν ακόμη ότι η καψαϊκίνη που περιέχεται στις πιπεριές μειώνει την επιθυμία για λιπαρές, αλμυρές και γλυκές τροφές. Επιπλέον, η χημική αυτή ουσία αυξάνει την θερμοκρασία του σώματος και ο οργανισμός «καίει» θερμίδες πιο γρήγορα από τα συνηθισμένα.




2. Βελτιώνουν την αναπνοή (κουρκούμη)
Επί πολλούς αιώνες, στις χώρες της Ανατολής η κουρκούμη χρησιμοποιούνταν για τη θεραπεία αναπνευστικών προβλημάτων. Πλέον, ιατρικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι προστατεύει τους πνεύμονες από ουσίες που προκαλούν ερεθισμούς, από ρύπους και μολυσματικούς παράγοντες που υπάρχουν στον αέρα, όπως για παράδειγμα ο καπνός του τσιγάρου, τα καυσαέρια, η σκόνη και οι ιοί.



3. Καθαρίζουν το μυαλό (δενδρολίβανο, δυόσμος, κανέλα)
Παρότι οι έρευνες στον τομέα αυτό είναι σε αρχικό στάδιο, έχουν δείξει ότι τα συγκεκριμένα μπαχαρικά μπορεί να καθυστερούν την εμφάνιση –ή να μειώνουν τα συμπτώματα- της νόσου Αλτσχάιμερ.

4. Μειώνουν τη ζημιά που προκαλούν τα γεύματα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (κουρκούμη, ρίγανη, κανέλα, δενδρολίβανο, γαρύφαλο, πάπρικα)
Σύμφωνα με μια έρευνα που διεξήγαγαν επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, όσοι από τους συμμετέχοντες σε αυτήν έφαγαν κοτόπουλο η σάλτσα του οποίου περιείχε κάρυ και ψωμί με βότανα και κανέλα, έπεσαν τα τριγλυκερίδια και τα επίπεδα της ινσουλίνης τους κατά 31% και 21% αντίστοιχα. Τα μπαχαρικά αυτά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, ανέφερε η διδακτορική ερευνήτρια Ann Skulas-Ray.


Πηγή: www.boro.gr

Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014

Πότε και ποια τρόφιμα πρέπει να πετάτε

4D7003ACD058BAFB470656F021B064DC.jpg
  Το γιαούρτι έχει λήξει εδώ και τρεις μέρες, ενώ το κασέρι είναι γεμάτο μούχλα! Πρέπει οπωσδήποτε να τα πετάξετε;
Καταναλώστε τα άφοβα…
• Τα γαλακτοκομικά προϊόντα ζύμωσης, όπως τα γιαούρτια, περιέχουν βακτήρια ωφέλιμα για την υγεία μας και αν περάσει η ημερομηνία λήξης τους δεν υπάρχει παρά μόνο ο κίνδυνος να είναι λίγο ξινά.
• Η «μούχλα» σε ορισμένα τυριά, όπως το καραμπέρ, είναι ακίνδυνη. Πρόκειται ουσιαστικά για βακτήρια που συνεισφέρουν στη διαδικασία ωρίμανσής τους.
• Τα ξαναζεσταμένα λαχανικά, όπως μανιτάρια ή σπανάκι, δεν επιφυλάσσουν κινδύνους, με την προϋπόθεση ότι ψύχονται και ξαναζεσταίνονται γρήγορα. Έτσι, τα βακτήρια δεν προλαβαίνουν να αναπτυχθούν, γιατί τα δύο συγκεκριμένα λαχανικά δεν χαλάνε παρά σε θερμοκρασία δωματίου.
Απαραίτητος έλεγχος…
• Όταν κάποια τρόφιμα έχουν λήξει και μάλιστα κάμποσες μέρες πριν από την αναγραφόμενη στη συσκευασία τους ημερομηνία, τότε θα πρέπει να εξετάζετε την κατάστασή τους, καθώς η όψη και η μυρωδιά τους λένε πολλά. Με την παραμικρή όμως αμφιβολία πρέπει να τα πετάτε, γιατί ακόμη κι αν μια τροφή μπορεί να καταναλωθεί, η αλλοιωμένη γεύση της μπορεί να προκαλέσει προβλήματα.
• Οι σαλάτες που περιέχουν κρεμμύδι την επόμενη μέρα μπορεί να έχουν έντονη μυρωδιά και δυσάρεστη γεύση. Αυτό σίγουρα δεν είναι επικίνδυνο, αλλά μπορεί να προκαλέσει…βάρος σε ευαίσθητα στομάχια ή κάποια αποστροφή.
• Όταν κάποιο αλλαντικό αέρος εμφανίσει μούχλα, αρκεί να κόψετε σε βάθος το μουχλιασμένο κομμάτι και να το πετάξετε.
• Αν μια φραντζόλα ψωμί έχει μουχλιάσει σε κάποιο σημείο, πετάτε μόνο το κομμάτι αυτό.
Αμέσως στον κάλαθο των αχρήστων…
• Οι μουχλιασμένες ή σάπιες τροφές –κυρίως αυτές που περιέχουν νερό, όπως λαχανικά, κομπόστες, σάλτσες, χυμοί, μαρμελάδες, φρέσκα τυριά, αλλαντικά κ.ά.–, γιατί τα βακτήρια της μούχλας μπορεί να προκαλέσουν έντονους πονόκοιλους.
• Τα δημητριακά και οι ξηροί καρποί, ακόμα και αν έχει μουχλιάσει ένας μόνο σπόρος.
• Το ψωμί σε φέτες, γιατί οι μύκητες που προκαλούν τη μούχλα αυτή είναι καρκινογόνοι.
• Οι κονσέρβες που έχουν φουσκώσει, καθώς περιέχουν πιθανότατα το βακτήριο Clostridium botulinum, που μπορεί να αποβεί ακόμα και θανατηφόρο.
• Ο κιμάς και τα πουλερικά, καθώς μπορεί να προκαλέσουν σαλμονέλωση και άλλες επικίνδυνες δηλητηριάσεις.


Πηγή: belife.gr
Blog Widget by LinkWithin